Vaste prothese

Vaste prothese

U heeft geen eigen tanden of kiezen meer en u wilt het gevoel van uw eigen gebit zo goed mogelijk benaderen? Of bent u toe aan een prothese, maar ziet u op tegen alle nadelen van een loszittende constructie? Dan is de keus eigenlijk niet moeilijk: kies voor een vaste prothese!

Iedereen behoudt het liefst de eigen tanden en kiezen. Dit is niet altijd mogelijk en dat is best ingrijpend. Wanneer dat moment dan toch komt, is een vaste prothese op basis van tandimplantaten de juiste oplossing voor u. Dit type prothese biedt u niet alleen optimaal houvast en zekerheid, een vaste prothese benadert nog het meest het gevoel van eigen tanden.

Voor wie is een vaste prothese geschikt?

De vaste prothese is alleen geschikt voor:

  • Personen die geen eigen tanden meer hebben.
  • Personen die een voorkeur hebben voor een vaste en structurele oplossing.
  • Personen die een zeer goede, regelmatige mondhygiëne hebben.
  • Dit laatste is van belang gezien het feit dat de prothese niet uitneembaar is door de persoon zelf. Dus ook niet voor reiniging.
Praktijk sfeerbeeld

De werking van een vaste prothese

  • Smaak en gevoel zijn terug door het ontbreken van een gehemelteplaat (niet in geval van gewone prothese in bovenkaak).
  • De prothese zit muurvast vast en geeft een perfect gevoel van vrijheid.
  • De nieuwe tanden voelen natuurlijk aan en zijn niet van echt te onderscheiden.
  • Ingevallen wangen en slinken van het kaakbot worden zo voorkomen.
  • U hoeft uw kunstgebit niet meer dagelijks uit te nemen.
  • U poetst uw nieuwe tanden alsof ze van uzelf zijn (goede mondhygiëne is essentieel, aangezien de prothese niet uitneembaar is).
Praktijk sfeerbeeld

Voordelen van een vaste prothese

De vaste prothese wordt op 4 tot 6 implantaten (kunstwortel) in uw boven- en/of uw onderkaak bevestigd en zit muurvast. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de all-on-4 of all-on-6 methode.

Werking vaste prothese

Bij deze methode wordt een compleet werkstuk (boog met tanden) vastgezet op slechts 4 of 6 implantaten. Doordat de twee achterste implantaten schuin naar achteren in uw kaak worden geplaatst, wordt er voldoende steun gecreëerd voor het complete werkstuk. Er wordt voor het plaatsen van de implantaten gebruik gemaakt van een digitale mal. Daardoor worden de implantaten zeer nauwkeurig geplaatst en hoeft uw tandvlees niet gehecht te worden. De kans op napijn is nihil.

De implantaten zijn na zes tot twaalf weken goed in uw kaakbot verankerd en uw nieuwe vaste prothese is dan klaar om definitief op de implantaten bevestigd te worden. In de tussentijd kunt u uw eigen kunstgebit blijven dragen, dus u hoeft nooit zonder tanden de deur uit te gaan.

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

3924 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

fijn

-

Uitstekend geholpen

Prima

vriendelijk en deskundige hulp

al jaren trouwe en tevreden klant. Behandelaar neem de tijd voor je en voorziet je van advies.

Mondhygieniste Rixt en tandarts Hendrika prettige behandeling

Mijn angst voor de tandarts valt weg bij Rixt en Hendrika, fijne mensen!! Mooi schoon gebit door de reiniging en controle Gelukkig alles goed.

vakkundig en vriendelijk geholpen

tandarts stelde me gerust en deed goed haar werk.

Fijne ervaring

Fijne en rustige ervaring, legt alles keurig netjes uit wat hij doet.

Zoals altijd heb een hele goede behandeling gehad van mijn tandarts!

Er was een vulling van een kies afgebroken. Nadat ik daarover gebeld had van mijn vakantiebestemming, mocht ik op de eerste dag dat we weer thuis waren direct komen. Ze heeft mij perfect geholpen en was ik blij dat alles nu weer goed was!

Prima

Zorgvuldig en toch klantvriendelijk

Zoals altijd een vriendelijke en vakkundige ervaring.

Ik wordt altijd vooraf op de hoogte gebracht van wat er moet gebeuren, waarna de behandeling naar mijn gevoel vakkundig plaatsvindt, en ik mij op mijn gemak voel.

Goed geholpen

Kundig personeel en behandeling wordt goed uitgelegd

Super.

Er was een stuk afgebroken van mijn kies en ik kon dezelfde dag al geholpen worden.

Prima behandeling

Uitstekende behandeling. No-nonsense en deskundig!

Mn angst was groot

Werd gelijk op mn gemak gesteld zodra ik in de stoel kwam Alles werd goed uitgelegd wat ze gingen doen

Top

Altijd een vriendelijke ontvangst! Geen lange wachttijden. En bij spoed altijd oplossingsgericht!

Zeer goed geholpen!

Ik was een langere tijd niet geweest. Ik werd goed op mijn gemak gesteld en alles werd goed uitgelegd wat er gedaan ging worden. Alles deed hij rustig en goed werk verricht.

Goed

Ben tevreden met de tandarts.

Prima, met beide behandelaars.

Zie boven.

Prima

Ik ben een angstpatiente voor de tandarts ,had een gat in een tand die al eens een wortelkanaalbehandeling had gehad ,maar toch pijn ik heb nu nog 5 tanden in mijn onderkaak en ik moest nu de beslissing nemen om te trekken ,met overleg is er besloten om deze toch te trekken en niet meer te vullen omdat ik dan over een half jaar als de vulling het zou houden ,waarschijnlijk hij toch alsnog getrokken moest worden ,na de raad van de tandarts toch besloten om deze te laten trekken ,en dan zien we t.z.t. wat ik verder ga doen een onderprotese of toch nog als het mogelijk is een plaatje ,kan ik nu nog niet een beslissing over nemen in verband met gebruik van Prednison en dan zet je gezicht op .

Niks veranderen

Alles verliep vlotjes en conform verwachting

Fijne tandarts

Goed en kundig behandeld

Heel goed.

Ik had al een week kiespijn, en heb jullie gebeld. Ik kon om 13.00 uur komen, blij dat ik was. Had een losse vulling, ben met heel veel zorg behandeld. Normaal heb ik geen verdoving nodig, maar bij deze wel, bij het beginnen deed het zoveel pijn, dat er verdoving is ingezet. Daarna ging het goed. Hartelijk dank, nog wat adviezen mee gekregen.

Geweldig !

Er was een stuk van een kies afgebroken. Volgende dag kon ik gelijk terecht. René heeft er weer een mooi kunstwerk van gemaakt!

Ontspannen sfeer en goede uitleg

Door ervaringen in mijn kindjaren bij de tandarts altijd niet comfortabel bij een bezoek aan de tandarts. Ik voelde mij meer ontspannen, prima uitleg. Fijn ontvangst.

Geweldig leuke tandarts

Hele leuke spontane tandarts is Hendrike Landman.

Prima

Prima