Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

3924 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

fijn

-

Uitstekend geholpen

Prima

vriendelijk en deskundige hulp

al jaren trouwe en tevreden klant. Behandelaar neem de tijd voor je en voorziet je van advies.

Mondhygieniste Rixt en tandarts Hendrika prettige behandeling

Mijn angst voor de tandarts valt weg bij Rixt en Hendrika, fijne mensen!! Mooi schoon gebit door de reiniging en controle Gelukkig alles goed.

vakkundig en vriendelijk geholpen

tandarts stelde me gerust en deed goed haar werk.

Fijne ervaring

Fijne en rustige ervaring, legt alles keurig netjes uit wat hij doet.

Zoals altijd heb een hele goede behandeling gehad van mijn tandarts!

Er was een vulling van een kies afgebroken. Nadat ik daarover gebeld had van mijn vakantiebestemming, mocht ik op de eerste dag dat we weer thuis waren direct komen. Ze heeft mij perfect geholpen en was ik blij dat alles nu weer goed was!

Prima

Zorgvuldig en toch klantvriendelijk

Zoals altijd een vriendelijke en vakkundige ervaring.

Ik wordt altijd vooraf op de hoogte gebracht van wat er moet gebeuren, waarna de behandeling naar mijn gevoel vakkundig plaatsvindt, en ik mij op mijn gemak voel.

Goed geholpen

Kundig personeel en behandeling wordt goed uitgelegd

Super.

Er was een stuk afgebroken van mijn kies en ik kon dezelfde dag al geholpen worden.

Prima behandeling

Uitstekende behandeling. No-nonsense en deskundig!

Mn angst was groot

Werd gelijk op mn gemak gesteld zodra ik in de stoel kwam Alles werd goed uitgelegd wat ze gingen doen

Top

Altijd een vriendelijke ontvangst! Geen lange wachttijden. En bij spoed altijd oplossingsgericht!

Zeer goed geholpen!

Ik was een langere tijd niet geweest. Ik werd goed op mijn gemak gesteld en alles werd goed uitgelegd wat er gedaan ging worden. Alles deed hij rustig en goed werk verricht.

Goed

Ben tevreden met de tandarts.

Prima, met beide behandelaars.

Zie boven.

Prima

Ik ben een angstpatiente voor de tandarts ,had een gat in een tand die al eens een wortelkanaalbehandeling had gehad ,maar toch pijn ik heb nu nog 5 tanden in mijn onderkaak en ik moest nu de beslissing nemen om te trekken ,met overleg is er besloten om deze toch te trekken en niet meer te vullen omdat ik dan over een half jaar als de vulling het zou houden ,waarschijnlijk hij toch alsnog getrokken moest worden ,na de raad van de tandarts toch besloten om deze te laten trekken ,en dan zien we t.z.t. wat ik verder ga doen een onderprotese of toch nog als het mogelijk is een plaatje ,kan ik nu nog niet een beslissing over nemen in verband met gebruik van Prednison en dan zet je gezicht op .

Niks veranderen

Alles verliep vlotjes en conform verwachting

Fijne tandarts

Goed en kundig behandeld

Heel goed.

Ik had al een week kiespijn, en heb jullie gebeld. Ik kon om 13.00 uur komen, blij dat ik was. Had een losse vulling, ben met heel veel zorg behandeld. Normaal heb ik geen verdoving nodig, maar bij deze wel, bij het beginnen deed het zoveel pijn, dat er verdoving is ingezet. Daarna ging het goed. Hartelijk dank, nog wat adviezen mee gekregen.

Geweldig !

Er was een stuk van een kies afgebroken. Volgende dag kon ik gelijk terecht. René heeft er weer een mooi kunstwerk van gemaakt!

Ontspannen sfeer en goede uitleg

Door ervaringen in mijn kindjaren bij de tandarts altijd niet comfortabel bij een bezoek aan de tandarts. Ik voelde mij meer ontspannen, prima uitleg. Fijn ontvangst.

Geweldig leuke tandarts

Hele leuke spontane tandarts is Hendrike Landman.

Prima

Prima